կարևոր
883 դիտում, 18 ժամ առաջ - 2025-07-30 11:14
Տարածաշրջան

Ի՞նչ տարբերություն կա տրանսպորտային գծերի և աշխարհաքաղաքական միջանցքների միջև

Ի՞նչ տարբերություն կա տրանսպորտային գծերի և աշխարհաքաղաքական միջանցքների միջև

Պատմության պրոֆեսոր և Կովկասի հարցերով Իրանցի փորձագետ, դոկտոր Հոսեյն Ահմադին Իրանական «Ռադիո Ֆարհանգ»-ին տված հարցազրույցում բացատրել է. «Երկաթուղիները կամ սահմանափակ լայնությամբ՝ մոտ 100 մետր, ճանապարհները ծառայում են պարզ տարանցիկ փոխադրմանը՝ առանց խաթարելու ընդունող երկրի ինքնիշխանությունը: Օրինակ՝ Նախիջևան-Ադրբեջան երկաթուղային երթուղին, որի դեմ Իրանը որևէ առարկություն չունի»:

Սակայն միջանցքը բոլորովին այլ հարց է։ Այս երթուղիները սովորաբար 5-ից 6 կիլոմետր լայնություն ունեն և իրենց չափերի պատճառով կարող են դառնալ օտարերկրյա ռազմական ներկայության, անկախ անվտանգության վերահսկողության կամ նույնիսկ կիսաինքնիշխան կարգավիճակ ունեցող տարածքներ։ Դոկտոր Ահմադին տարբերությունը նկարագրում է հետևյալ կերպ. «Դա նման է միջազգային մայրուղուն միացող բեռնատար ճանապարհի»։

Հարավային Հայաստանի միջանցքի փոխանցումը Ադրբեջանին ոչ միայն կկտրեր Իրանի ցամաքային սահմանը Հայաստանի հետ, այլև լրջորեն կթուլացներ Իրանի դերը տարածաշրջանային զարգացումներում և տարանցիկ ուղիներում: Այս փոփոխությունը կնպաստեր Թուրքիայի և Իսրայելի ավելի մեծ ազդեցությանը և կվնասեր Իրանի անվտանգությանը և ռազմավարական դիրքին: